de berömda kakorna

nu är jag klar med mina kakisar. gud!! asså detta är dom enklaste, godaste kakorna jag vet. såhär...

  1. 200gram smält smör + 1,5 dl socker = vispas
  2. 4dl mjöl + 1,5 tsk bakpulver + 1,5 dl russin = blandas
  3. blanda ihop allting!!
  4. klicka små klickar med smeten på en plåt
  5. låt stå i ungnen 5 minuter i 225 grader.
  6. klaaaaaaaaart!!! mmm gåttigått med kakor namnam
sen kan man ju ha lite vad man vill i domma, vi har provat hakkad murk choklad tex, dock va de liiite för mycket men jävligt gött ändå. sen kan man ha hasselnöter, kakao eller vad man nu käner för i.. de är inte så noga! jag gillar när man inproviserar lite. det blir oftast bäst så!

Nu ska jag enjoya mina cooookis!


allt man behöver + en ung då såklart

m m mmmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!