Im in love with a song

Asssså wow! Jag brukar oftast skita fullständigt i gengrer när det kommer till musik. Jag tycker att det är som att begränsa sej fruuuktansvärt mycket i musikvärden. Det ända som intreserar mej i mysik är känslan. En känsla som jag kan få i Hiphop, rock, balader, pop, house, gamalt, nytt, allt! Spelar absolut ingen roll vad för stil det är. Sen är ju text och så ett plus, men det som tilltalar mej är LÄTT soundet, å känslan i låten. Sen finns de ju rätt mycket som är NO NO för ericafalk. Tex Jason derulo, jay sean, taylor swift, aa ni hajjar, sånt där smörigt! Usch, men det är helt enkelt något jag bara inte inte gillar, å självklart fins det tillochmed undantag i det (typ Dont wake me up med Chris brown, riktigt härlig).
 
MEN en grej som jag älskar älskar älskar, är Hiphop/Rap. Jag älskar det! Och anledningen till att jag tycker det är så fruktansvärt bra är nog för att jag är så intreserad av det. Jag vill lära mej om de som sjunger å rapar och tycker det är skitspänande typ hur de växte upp å så. Å så gillar jag att lära mej rapsen å sedan typ förstå vad de betyder och typ läsa om hur de menar å tänker. Asså mycket mysik nu för tiden handlar ju om lovelove och hatehate och be my baby... Men ofta så käns det som att det är lite mer betydelsefulla texter i raplåtarna (Och självklart fins det ju de i andra gengers oxå, meeeen nu talar vi inte om det). Det är så jävla fätt! Och så är det så jävla grym bas i de flästa raplåtar vilket gör allt så jävla tungt! Ja jag vet inte hur jag ska förklara det riktigt, men dom som förstår förstår, och dom som inte förstår har nog inte samma kärlek till det som jag!
 
Just nu är jag sjukt inne i albumet Watch the throne. Alla låtar är fruktansvärt bra!
 
Press here och lyssna på det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!