dialekter

jag skulle så himla järna vilja ha lite dialekt. jag tycker det är så fint! mina favoriter är göteborska, helsingborgska och sen tycker jag att värmlänska är myyysigt. de låter så jävla charmigt med lite sån söt gulle dialekt. man vill bara pussa å gosa när man hör tex helsingborgska. ett stort plus i hela pärsonligheten typ, haha!
sofias kusin bor i helsingborg, å hon pratar så jääävla fint. så himla leent å gulligt. jag önskar typ att jag pratade så!
sen vet ju alla att göteborg är the city of my heart. å självklart så älskar jag göteborska, men jag tycker faktiskt de är snyggare på killar än tjejer.
stockholmska tycker jag är rät fult, låter sjukt drygt å tråkigt. oftast! mycket roligare med lite glad exåååtisk dialekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!