Min syn på mina betyg--

Efter som jag nu går i 8an, är de fursta året som jag kommer få riktiga betyg i de skolarbete jag gör... asså de är inte nåt jag varit så orolig för, men nu käns de skit jobbigt! 7an va typ värkligen sjön, för man kunde glöma matrial och sånt utan nån sturre betydelse, och jag "glömde" typ idrotskläder hela tiden. Men nu, nu kan man värkligen inte göra så längre..

Ivarjefall har jag värkligen bestämt mej för å satsa mycket på betygen. Alla vill ju ha bra betyg och så, men grejen är att för typ bara 2 veckor sen tänkte jag att jag inte ska ha så höga förväntningar om mej själv. och att om jag äns försöker kommer de gå åt skogen och blabla.

Asså jag tror de är såhär för att de vinns en del mäniskor som ser mej som väldigt osmart, och är inte rädda för å beräta det för mej.. I burjan trode jag dom sa de för att skoja, men sen blev de rikigt säriös och jag blev jävligt läsen! Jag har tänk lite på deta och jag kan tänka mej att de beror på är att
1.jag har dysleksi, aa, asså de går lite trögt å så när jag ska läsa å skriva..
2.jag måste tänka efter ibland när folk pratar med mej, och folk jer mej ofta inte den tiden jag behöver, utan går diräkt på å säjer att jag är dum i huvet för jag inte fattar..
3.jag har ibland lite svårt å förstå ironi..
4.jag pratar ofta utan å tänka inan, och då blir det lite fel ibland
5.jag frågar när jag inte förstår, tex i skolan, vilket inte så många gör tydligen.. men jag är där för å lära mej!

Jag vill inte han en sån spämpel, nu ska jag värkligen göra nåt åt de!
Även fast jag för 2 veckor sen va rädd för å försöka, gjorde jag de! och de fungerade typ bra, jag känner mej så stolt när jag kan och de rullar på :)
Så nu har jag värkligen bestämt mej, jag vill på riktigt värkligen försöka få bra betyg! Mitt mål är typ iaf VG i allt, och de kan ju arbetas uppåt.. =)

Vad har ni för mål med skolan typ? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!